Ben jij GAMMA-materiaal?

Lees hoe we met een creatieve wervingscampagne voor GAMMA Amsterdam niet alleen nieuwe vulploeg- en verkoopmedewerkers aantrokken, maar ook andere waardevolle teamleden vonden
Marketing
Marketing
IN OPDRACHT VAN:
GAMMA Amsterdam
ONZE TAAK:
Wervingscampagne opzetten
DOEL:
Zoveel mogelijk sollicitanten
Marketing
IN OPDRACHT VAN:
GAMMA Amsterdam
ONZE TAAK:
Wervingscampagne opzetten
DOEL:
Zoveel mogelijk sollicitanten

Voor diverse filialen van GAMMA in Amsterdam zocht Goedhart nieuwe collega’s. Via een wervingscampagne was het belangrijk dat 2 functies onder de aandacht werden gebracht: vulploeg- en verkoopmedewerkers. Maar hoe bereik je de juiste doelgroep?

De strategie uitdenken voor de wervingscampagne van GAMMA vormde het beginpunt. Wie is de doelgroep? Waar moet de doelgroep naartoe worden geleid? Wat gaan we meten? Al snel werd duidelijk dat de doelgroep – mensen uit de regio Amsterdam – via de advertentie op de algemene vacaturepagina van GAMMA terecht moest komen. Want wellicht sprak een andere functie die persoon wel meer aan.

Daarna was het tijd voor de volgende stap: de aandacht trekken van potentiële sollicitanten. Uit een creatieve brainstorm vloeide het concept ‘Ben jij GAMMA-materiaal?’ voort. Deze vraag vormde het uitgangspunt voor de wervingscampagne. Zo startten we de zoektocht naar een vulploegmedewerker die goed uit de verf komt en een verkoopmedewerker die de spijker op z’n kop slaat.

De campagne rolden we vervolgens uit op Facebook en Instagram, specifiek in de regio Amsterdam. Waar we in de overzichten gebruik maakten van uitingen met ondersteunende advertentieteksten, deelden we de stories op in meerdere beelden. In 1 maand tijd bereikte de wervingscampagne van GAMMA 51.147 unieke personen. Hiervan klikten 2.217 mensen door naar de vacaturepagina.

En de sollicitaties? In totaal solliciteerden 100 personen gedurende de looptijd van de campagne. Helaas heeft dit niet veel vulploeg- en verkoopmedewerkers opgeleverd, maar wel veel andere nieuwe medewerkers die ook hard nodig waren. Zo zie je maar: je kunt een campagne met doel A insteken, terwijl je doel B (ook positief) behaalt.

Neem vrijblijvend contact op met één van onze specialisten!

HOE KUNNEN WE JE HELPEN?

Software. Marketing. Consultancy. Waar je ook hulp bij nodig hebt, wij staan voor je klaar. We denken graag met je mee over een oplossing die bij jou past. Daag jij ons uit?

AL GEZIEN?

Sportservice Veenendaal

Jong en oud in beweging

Bonte Wever

Op zwemavontuur met Billie Wever

OPDC Zuid-Holland West

Van chaos naar controle
Hoe kunnen we je helpen?

Heb je vragen over software, marketing of design? Of wil je ons gewoon graag spreken? Neem gerust contact met ons op. Je zit nergens aan vast.

  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
  •  *

“Bij SERA zijn we altijd hongerig om in een nieuwe uitdaging te bijten. Neem contact met ons op en daag ons uit. “

Jurre van Eyndhoven

Algemeen directeur