Wat is CRO?
Conversie optimalisatie (CRO) draait om het verbeteren van de website-ervaring om meer bezoekers te laten doen wat jij wil, zoals een formulier invullen, een aankoop doen of zich inschrijven voor een nieuwsbrief.
Het doel van CRO klinkt simpel: meer bezoekers omzetten in klanten. Maar daar komt heel wat bij kijken. Het belangrijkste is om jouw doelgroep centraal te zetten. Dat doe je door de customer journey in kaart te brengen en deze inzichten te vertalen naar een effectieve online strategie. Met de juiste optimalisaties kun je vertrouwen winnen, drempels wegnemen en de gebruiksvriendelijkheid van je website verbeteren.
Wil je dit samen beetpakken? Hieronder lees je meer over hoe onze samenwerking eruit komt te zien.
- Van kennismaking tot succes
Onze werkwijze
Kennismaking
Tijdens een kop koffie (of thee) op ons kantoor in Alphen aan den Rijn maak je kennis met onze Conversie-specialist. We bespreken jouw missie, visie en doelen. Vervolgens bekijken we samen hoe we Conversieoptimalisatie kunnen inzetten om deze doelstellingen te halen.
Conversierapportage
Na akkoord op het voorstel van SERA gaat onze specialist aan de slag met de conversierapportage. Hierin brengen we de huidige situatie in kaart. Ook komt gelijk naar voren wat nodig is om de gewenste situatie in de praktijk te brengen.
Strategie
Op basis van de rapportage maken we een plan van aanpak. Hierin vertellen we stapsgewijs hoe we de strategie nauwkeurig kunnen laten aansluiten bij jouw bedrijfsdoelstellingen.
Testen & Optimaliseren
Conversieoptimalisatie is nooit klaar. Na alle aanpassingen begint het constante proces van testen, analyseren en optimaliseren. Met gerichte A/B-tests maken we de resultaten op en optimaliseren we jouw website verder. Hiermee creëren we gebruiksvriendelijke flows die conversies stimuleren, jouw return on investment verhogen en het vertrouwen winnen van jouw klant.
Neem vrijblijvend contact op met één van onze specialisten.
VEELGESTELDE VRAGEN
Hoe kan ik uitblinken met CRO?
Meer online verkopen, gestructureerde landingspagina’s en een hogere return on investment: het zijn doelstellingen van bijna iedereen met een online business. Echter, het uitblinken in conversie optimalisatie is lastiger dan je denkt. Het is namelijk niet via één knop aan te passen. Het optimaliseren van jouw conversies kan door middel van verschillende technieken, wat betekent dat het een constant proces is. Daarom vraagt het veel tijd en expertise. Het is dan ook niet gek dat je overweegt om dit uit handen te geven. De experts van SERA kunnen jou hierin ontzorgen.
Waarom zou ik conversieoptimalisatie uitbesteden aan SERA?
Conversieoptimalisatie is een complex en continu proces dat veel tijd en expertise vereist. Bij SERA hebben we de kennis en ervaring om je website effectief te optimaliseren, zodat je meer waarde uit je bezoekers haalt. We voeren uitgebreide analyses uit die aansluiten op jouw visie en strategie, en helpen je om de juiste keuzes te maken voor maximale impact.
Wat houdt het proces van testen en optimaliseren in?
Testen en optimaliseren is een doorlopend proces waarbij we gebruikmaken van A/B-tests om verschillende elementen van je website te testen. We analyseren de resultaten en voeren optimalisaties door om de gebruikerservaring te verbeteren en conversies te verhogen. Dit proces helpt ons om gebruiksvriendelijke flows te creëren die het vertrouwen van je klanten winnen en je return on investment verhogen.
Hoe kan CRO mijn omzetwaarde verhogen?
Conversieoptimalisatie verhoogt je omzetwaarde door meer bezoekers om te zetten in klanten. Door de gebruikerservaring te verbeteren en drempels weg te nemen, stimuleer je bezoekers om actie te ondernemen, zoals het invullen van een formulier of het doen van een aankoop. Dit leidt tot een hogere conversieratio en meer omzet zonder extra marketingkosten.