Froot was dringend op zoek naar lokale fruitbezorgers in 3 totaal verschillende leeftijdsgroepen met elk hun eigen interesses. Dat vroeg om actie en snel schakelen: binnen 48 uur zetten we samen een pakkende totaalcampagne op.
De campagne voor Froot moest in het oog springen. Maar hoe? Het duurde niet lang voordat het concept op tafel lag: het moest allemaal draaien om fruit, maar dan met een leuke twist.
Voor elke doelgroep goten we dit in een ander vaatje. Zo bedachten we de ‘toffe peer’ voor de jongere doelgroep en verzonnen we de ‘oogappeltjes’ om de oudere doelgroep aan te spreken. Ook de voordelen van fruitbezorger worden bij Froot stemden we af op de doelgroep. De één vindt tenslotte een lekker salaris belangrijk, terwijl de ander meer waarde hecht aan een parttime job.
Na het vormgeven van de uitingen, was het tijd om de boodschap te verspreiden. De wervingscampagne brachten we niet alleen onder de aandacht op Facebook en Instagram, maar ook op het lokale platform Alphens.nl. De campagne-uitingen waren onder meer zichtbaar op de website en het cityscherm van Alphens.nl.
Uiteindelijk bereikte de wervingscampagne 30.825 personen, verspreid over de 3 verschillende doelgroepen. Het totaal aantal weergaven kwam zelfs uit op 72.277. Maar nog belangrijker: de sollicitaties stroomden binnen. In de 2 weken looptijd van de campagne ontving Froot maar liefst 80 (!) sollicitaties voor de vacature.