Van entreetickets tot social media campagnes, elke communicatie-uiting is een kans om mensen te overtuigen naar het Zomerspektakel aan het Meer te komen. Een aansprekende huisstijl die consequent wordt doorgevoerd is daarbij onmisbaar.
Het moment dat we als mediapartner de volledige marketing voor het Zomerspektakel aan het Meer uit handen namen, vormde het startsein om met een frisse blik naar alle communicatie-uitingen van het festival te kijken.
Eerst namen we de huisstijl van het Zomerspektakel aan het Meer volledig onder de loep. De inspiratie hiervoor haalden we uit de naam van het festival: zomers en vrolijk. Daarnaast moest het beeldmerk toegankelijk en herkenbaar zijn voor een brede doelgroep, want het festival staat garant voor drie dagen feest voor jong en oud.
De vernieuwde huisstijl gebruiken we nu als basis voor alle communicatie-uitingen rondom het Zomerspektakel aan het Meer. Alles wat je je maar kunt bedenken hoort hier bij. Entreetickets, advertenties, flyers, posters, programmaboekjes, sponsorbrochures, reclameborden en de aankleding van het festivalterrein, inclusief alle uitingen voor de Obstacle Run. En vergeet alle digitale uitingen niet. Dat is de laatste paar edities veel omvangrijker geworden. Van social media campagnes en e-mailmarketing tot aan content op de website en banners op het lokale nieuwsplatform Alphens.nl.
De grootste uitdaging hierbij? Onderscheidend zijn én blijven ten opzichte van andere festivals. We willen natuurlijk dat mensen ervoor kiezen om naar het Zomerspektakel te gaan. Daar spelen de communicatie-uitingen een essentiële rol in. We kunnen wel van de daken schreeuwen dat mensen tickets moeten kopen voor de vrijdagavond, maar als de uitingen geen enthousiast gevoel oproepen, heeft al dat schreeuwen geen effect. Met andere woorden: we gaan voor kleurrijke communicatie met impact.