Gemeente Zoetermeer wilde de lokale culturele instellingen in de schijnwerpers zetten door een gratis evenement te organiseren voor de inwoners van Zoetermeer en omstreken. Het evenement bood een week lang gratis culturele programmaonderdelen aan waarbij bezoekers hun eigen culturele route konden uitstippelen.
Wij namen de volledige marketingcampagne voor onze rekening. Tijdens een brainstormsessie bedachten we de naam ‘Route079’ en ontwikkelden we een nieuw logo, huisstijl, kleurenpalet en design elementen. We creëerden ook al het drukwerk. Denk aan flyers voor in de krant met een overzicht van alle gratis evenementen, posters voor toiletreclame en A0-posters.
Voor onze digitale marketingstrategie hebben we drie social media campagnes gelanceerd op zowel Facebook als Instagram. Elke campagne was voorzien van specifieke advertentieteksten en een uitgebreide contentmap met 20-25 creatieve ideeën. Om ervoor te zorgen dat de campagnes optimaal presteerden, voerden we tweewekelijks gedetailleerde rapportages uit en pasten we waar nodig onze strategie aan.
Daarnaast hebben we Canva-sjablonen voor social media ontwikkeld die de Gemeente Zoetermeer kan blijven gebruiken. Hierdoor kunnen ze in de toekomst consistent blijven posten in lijn met hun huidige huisstijl.
De campagne was een groot succes. Met maar liefst twintig diverse programmaonderdelen trok het evenement in totaal 1.182 bezoekers aan. Vanwege dit succes heeft de Gemeente besloten om Route079 in 2025 opnieuw te organiseren.