Gedreven door de visie om klanten meer zelf te kunnen laten doen, besloot Sportbedrijf Drachten onder andere te investeren in online ticketverkoop. De webshop heeft efficiëntere verkoop mogelijk gemaakt voor Sportbedrijf Drachten.
Bij Sportbedrijf Drachten vond de verkoop van tickets voorheen fysiek plaats aan de kassa bij het zwemcentrum. Ze wilden graag dat dit zou verschuiven naar online verkoop via hun website. Daarom ontwikkelden wij samen met Sportbedrijf Drachten een maatwerk Dataduiker website met online ticketverkoop.
De website is strategisch ingedeeld in verschillende secties, waaronder Zwemcentrum De Welle, verhuur van accommodaties, sport & beweging, en horeca & events. Binnen het zwemcentrum is er een duidelijke, conversiegerichte indeling tussen zwemlessen en de diverse aquasporten. Deze indeling maakt het voor bezoekers eenvoudiger om te ontdekken wanneer en hoe ze aan activiteiten kunnen deelnemen.
Door de integratie van SERA Dataduiker in de website, biedt Sportbedrijf Drachten nu online een centrale plek waar klanten niet alleen alle relevante informatie kunnen vinden, maar ook direct tot aankoop over kunnen gaan. Dit heeft geleid tot efficiëntere ticketverkoop; Sportbedrijf Drachten verkoopt nu meer en sneller producten. Deze ontwikkeling heeft er ook voor gezorgd dat Sportbedrijf Drachten kan besparen op het inzetten van personeel.
Door een slimme koppeling tussen de webshop en de toegangspoortjes op locatie, kunnen bezoekers bovendien zelfstandig naar binnen met hun gekochte kaartje of abonnement. Dit heeft niet alleen de klanttevredenheid rondom het aankoopproces verhoogd, maar draagt ook bij aan een hogere omzet voor Sportbedrijf Drachten.