Hoe transformeer je een verouderde website naar een dynamisch, gebruiksvriendelijk platform dat past bij een snelgroeiende sport? Dat was de uitdaging waar de Nederlandse Curling Bond voor stond.
Met de groeiende populariteit van curling in Nederland, wordt het steeds belangrijker om snel en efficiënt prestaties en nieuws te kunnen delen. Daarnaast had de Nederlandse Curling Bond behoefte aan een frisse uitstraling om nieuwe leden aan te trekken. De bestaande website voldeed hier niet aan en was ook niet handig in gebruik. Tijd voor een nieuwe website dus.
Voordat we begonnen met bouwen, maakten we eerst een ontwerp voor de website. Om de look & feel van de Nederlandse Curling Bond een opfrisbeurt te geven, kozen we voor een speels kleurenschema in combinatie met bewegende onderdelen. Het bouwen van de website deden we via WordPress. Hierdoor is het beheren en publiceren van content eenvoudig. De vele vrijwilligers van de Nederlandse Curling Bond zijn op deze manier in staat om snel prestaties en nieuws te delen.
“Onze verwachtingen sloten goed op elkaar aan. En dat verwachtingsmanagement? Dat is heel belangrijk. Als ons werd beloofd dat er binnen een week aanpassingen zouden worden gedaan, dan was dat ook echt zo.” – Arnoud Strijbis (Directeur, Nederlandse Curling Bond)

