In februari 2019 werd zwembad De Boetzelaer getroffen door een grote brand, waardoor het gehele gebouw in as werd gelegd. Dit tragische voorval bood echter ook een unieke kans. In twee jaar tijd werd een nieuw zwembad gebouwd, een toonbeeld van duurzaamheid en innovatie. Daar maakte het investeren in een nieuw softwaresysteem ook onderdeel van uit.
De Boetzelaer wilde onder meer op het gebied van toegangscontrole een grote stap voorwaarts maken. De uitdaging lag in het reguleren van de bezoekersstroom zonder dat hier continu medewerkers aan te pas moesten komen.
De oplossing werd gevonden in de vorm van geavanceerde doorloopsluizen, waarbij de deurtjes naar binnen klappen om bezoekers toegang te verlenen. Deze tourniquets koppelden we aan SERA Dataduiker. Hierdoor kunnen bezoekers die online of via de kiosk in de entreehal van het zwembad een toegangsbewijs of abonnement aanschaffen, zelfstandig het zwembad betreden.
Bezoekers die geen hulp nodig hebben, krijgen nu snel en efficiënt toegang tot het zwembad. Dit geeft kassamedewerkers de gelegenheid om meer tijd en aandacht te besteden aan bezoekers die wel behoefte hebben aan assistentie. Deze aanpak heeft de rij bij de kassa van De Boetzelaer aanzienlijk verminderd en de werkdruk bij kassamedewerkers verlaagd.
De module Toegangscontrole biedt De Boetzelaer bovendien de mogelijkheid tot realtime inzicht in hun bezoekersstromen. Dankzij de directe registratie bij de in- en uitgang, kan De Boetzelaer nauwkeurig monitoren hoeveel bezoekers er binnen zijn, wie er niet is komen opdagen en hoeveel capaciteit er nog beschikbaar is. Dit stelt het zwembad in staat om op basis van actuele gegevens extra tickets te verkopen. Zo draagt de module Toegangscontrole niet alleen bij aan een verbeterde klanttevredenheid, maar ook aan een hogere omzet.