Zwemles gaat om de totale beleving. Daarom lieten we het zwemlesconcept van Sportbedrijf Drachten ook terugkeren in een gepersonaliseerde versie van het Leerlingvolgsysteem.
Op zwemles gaan kan best spannend zijn voor kinderen. Bij Sportbedrijf Drachten maken ze daarom gebruik van een zwemlesconcept met leuke karakters, speciaal voor kinderen. Deze karakters nemen de kinderen bij de hand tijdens hun zwemavontuur, van de eerste zwemles tot aan het diplomazwemmen.
De wens van Sportbedrijf Drachten was om kinderen ook buiten het zwembad in deze beleving mee te nemen. Bij het implementeren van SERA Dataduiker hielden we daar rekening mee. Wanneer ouders en verzorgers het Leerlingvolgsysteem openen om de vorderingen van hun kind te bekijken, ziet het kind de verschillende karakters uit het verhaal terug.
Om de online beleving voor kinderen en ouders/verzorgers helemaal compleet te maken, hebben we de karakters ook verwerkt in de Marketing Automation triggers voor zwemlessen. Daar komen de karakters terug in de headerafbeeldingen. Zo zet het zwemavontuur zich thuis voort.