Hoe zorgen we ervoor dat meer mensen online tickets gaan kopen? Dat was de uitdaging waar WoerdenSport voor stond. Door de ticketverkoop via hun website een boost te geven, wilden ze meer omzet genereren. Google Ads moest hier een belangrijke rol in gaan spelen.
Om de gewenste resultaten te behalen met Google Ads, is een goed doordachte strategie onmisbaar. Elke strategie begint met het vaststellen van het doel. Voor WoerdenSport was dat duidelijk: meer potentiële klanten naar de website trekken. En die potentiële klanten? Dat zijn inwoners uit de omgeving.
De advertentiegroepen verdeelden we onder in de verschillende locaties. Hierdoor kan elke locatie zich onderscheiden met zijn eigen unique selling points. Daarnaast segmenteerden we ook advertenties op basis van activiteit. Denk aan zwemlessen, recreatief zwemmen of activiteiten voor kinderen. Deze advertenties targetten we op 20 kilometer rondom Harmelen voor zwembad H2O en op 20 kilometer rondom Woerden voor zwembad Batenstein. Zo kan geen enkele inwoner uit deze omgeving om het aanbod van Woerdensport heen.
Het inzetten van Google Ads bleek een waardevolle investering voor WoerdenSport. Door zorgvuldig aandacht te besteden aan de inrichting van hun Google Ads account, genereerde WoerdenSport maar liefst 17(!) keer meer omzet dan dat het ze kostte. Met andere woorden: een return on investment (ROI) van 1700%.
En daar laten we het niet bij. Elke maand voeren we voor WoerdenSport optimalisaties uit op basis van de bevindingen in hun Google Ads account. Denk aan veilinggegevens monitoren en biedstrategieën up-to-date houden. Zo zorgen we ervoor dat we het beschikbare budget altijd op de juiste manier uitgeven.
“Samen met behulp van de expertise van SERA hebben wij verschillende Google advertenties online staan. Deze advertenties in combinatie met de geboden diensten hebben tot mooie resultaten geleid.” – Robert Lander (Directeur, Woerdensport)