Sportbedrijf Deventer investeert graag in innovatie. Zo wilden ze één overzichtelijk systeem om de bedrijfsprocessen van hun diverse locaties efficiënter te laten verlopen. Dat vroeg om een overgang van fullservice naar selfservice.
Bezoekers uit heel Nederland weten Sportbedrijf Deventer te vinden voor Sport- en Belevingscentrum De Scheg, het Borgelerbad en de te huren sporthallen in Deventer en omgeving. De wens van Sportbedrijf Deventer was om de bedrijfsprocessen van al deze locaties te automatiseren en samen te brengen in één overzichtelijk systeem. De verschillende modules van SERA Dataduiker maakten dit mogelijk.
De implementatie van al deze modules ging gepaard met een overgang van fullservice naar selfservice. Zo zijn bezoekers van Sportbedrijf Deventer nu in staat om veel zelf te regelen via de MIJN-Omgeving. Dit varieert van het beheren van persoonlijke gegevens tot aan het aanmelden voor zwem- en schaatslessen en het online aanschaffen van tickets. Daarnaast kunnen bezoekers zelfstandig naar binnen via het toegangspoortje.
Door deze transitie kan Sportbedrijf Deventer de nodige stappen zetten. De tijd die hun werknemers normaal kwijt waren aan het verlenen van service, gebruiken zij nu om de beleving van bezoekers te optimaliseren. Zo veranderde een receptionist(e) bijvoorbeeld in een gastheer/vrouw. Met deze ontwikkeling is Sportbedrijf Deventer in staat om hun diverse klantgroepen zowel online als offline optimaal te bedienen.